viernes, 28 de octubre de 2016



INTERNATIONALIZING CURRICULUM AND INSTRUCTION

By Kathy Dawson




As educational institutions around the world seek to internationalize and attract international students, educators are being called to deliver content courses in English and to prepare learners to work in multilingual, multicultural contexts. This presentation (see link below)  from the 10th Latin American Congress of Professional Development explores professional learning needs of university professors, school teachers, and language instructors as they face these challenges. Topics include using English for the specific purpose of teaching, effective strategies for supporting language learners in content classes, and frameworks for building intercultural communicative competence. Attention will be given to Mount Royal University and the steps we are taking to meet these challenges both locally and internationally.
                     

https://drive.google.com/file/d/0B3MaPtHstnjDOTRzS2gySTJGT3c/view


Kathy Dawson, MEd (TESL) | Program Administrator, Teacher Education
Languages Institute, Faculty of Continuing Education and Extension
Mount Royal University
Calgary, Alberta


martes, 25 de octubre de 2016



Desafíos de la Enseñanza del Idioma Inglés en el Perú




                                                            
Este fin de semana, en el Décimo Congreso  Latinoamericano de Desarrollo Profesional, analizaremos junto a ustedes la problemática de la enseñanza del idioma inglés en nuestro país. Examinaremos los desafíos que los docentes de la especialidad tenemos que enfrentar en diferentes campos: la metodología, la evaluación y la tecnología.

Comenzaremos por las exigencias para ser profesores de inglés; la importancia de las certificaciones internacionales y debatiremos también sobre el empleo de los libros de texto, la guía metodológica que acompaña al texto y la metodología que se emplea en las diversas instituciones donde se imparte la enseñanza del inglés a nivel primaria, secundaria y/o superior.

Abordaremos también la problemática actual en cuanto a la demanda de docentes de la especialidad en el país y, lo que no es menos importante, cómo se forman los pedagogos en este campo, además de  las metas que deberíamos lograr a mediano y largo plazo.

Reflexionaremos además sobre el rol de las TICs en la enseñanza del inglés, de las plataformas virtuales, de los cursos online y de la efectividad de las nuevas modalidades de enseñanza.
Esta mesa redonda contempla también interacción con los docentes asistentes. Tendremos una ronda de preguntas y respuestas que serán contestadas por los panelistas requeridos y, en caso todas las interrogantes no lleguen a ser contestadas en ese espacio, recibirán la respuesta al correo electrónico que nos indiquen al recibir el formato de la consulta.

Y ahora, es nuestro turno de hacer preguntas:

¿Ha analizado qué espera de usted la institución en que trabaja? ¿Está preparado para asumir el reto? ¿Qué puede aportar como docente? ¿Qué debe aprender para lograrlo?

Estamos seguros de que esta actividad le será de mucha utilidad para poder contar con una visión más completa y clara del panorama, no sólo profesional, sino también personal. ¡Lo esperamos!

Área de Investigación del Centro de Idiomas UP

jueves, 13 de octubre de 2016

Having Stunning Methodology, Materials and Sources Guarantees that a teacher will do their job right?



By Flor de María Vila A.



Unfortunately, there are many teachers who still believe that teaching English means to “display” the knowledge which students are expected to acquire. Yet, some educators are eager to find the right methodology for their courses because they think it would help themselves achieve their objective: make pupils learn. On the other hand, some professionals are willing to accept any help that avoids their spending too much time preparing materials, exercises, activities, exams and even lesson plans. It is a fact that teachers, in general, work more than 8 hours daily, so anything that reduces their load of work is highly welcome. Everything mentioned above may be reasonable. However, the main challenge is that even having a very favorable scenario, there still are students who do not learn, or even worse, stop trying to learn. Teachers may have the perfect methodology, resources and books, yet they still cannot feel completely satisfied with the results they actually achieve and all their efforts seem to vanish.

         Having the right methodology, books, or any other resources does not guarantee the success of a class. There are some other aspects that may be even much more important and that´s something we need to find out.  



Would the solution be excellent lesson plans, amazing visual aids, and outstanding technological resources?

May having enthusiastic students assure their success in learning?

Share your ideas with us and unveil the secret!

 BIOGRAPHICAL DATA

M.A. in Cognition, Learning and Development from PUCP, B.A. in Education with a major in English Teaching. Ms. Vila is currently Pedagogic Advisor and Member of the Research Team at Centro de Idiomas de la Universidad del Pacífico and Academic Director of International Contacts (test training & foreign applications advisory). She is official Examiner for several University of Cambridge tests, freelance consultant with Universidad ESAN, experienced speaker on diverse English teaching issues for prestigious institutions, and senior international examinations trainer (GMAT, GRE, TOEFL).